Professor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8, Bygning: 15B-2-14
2300 København S
Primære forskningsområder
Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori
Aktuel forskning
Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.
Deltager som koordinator i ECER network 19 Ethnography og som regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Evalueringens spændingsfelter - udfordringer anno 2020
Borgnakke, Karen, mar. 2020, I : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 116, s. 97-107 8.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Ethnographic methods for researching online learning and e-pedagogy
Borgnakke, Karen, jul. 2019, Oxford Research Encyclopedia of Education. Noblit, G. (red.). Oxford University PressPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Meta-Ethnography
Borgnakke, Karen & Hillyard, S., sep. 2019, SAGE Research Methods Foundations. Atkinson, P., Delamont, S., Cernat, A., Sakshaug, J. W. & Williams, R. A. (red.). SAGE PublicationsPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 13004