Forskning ved Københavns Universitet - Københavns Universitet

Forside
Kenny Erleben

Kenny Erleben

Lektor

Medlem af:

Primære forskningsområder

Fundamental research in fields of computer simulation and computer graphics and applied research with related industry. Specific current focus areas are: Fundamental research in modeling and computing friction forces for applications in entertainment, digital prototype of mechanical systems, training systems and robotics, Rapid bio-mechanical modeling for medical applications, Simulation of soft robotics dynamics for control by artificial intelligence.

Undervisnings- og vejledningsområder

Computer simulation, computer graphics and computer animation.

Aktuel forskning

See iphys.wordpress.com for details

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Interactive simulation of rigid body dynamics in computer graphics

    Bender, J., Erleben, K. & Trinkle, J. 2014 I : Computer Graphics Forum. 33, 1, s. 246-270 25 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Methodology for Assessing Mesh-Based Contact Point Methods

    Erleben, K. 2018 I : A C M Transactions on Graphics. 37, 3, 30 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. E-pub ahead of print

    Chunked Bounding Volume Hierarchies for fast digital prototyping using volumetric meshes

    Schmidtke, R. & Erleben, K. 2018 I : IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 14 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Velocity-based shock propagation for multibody dynamics animation

    Erleben, K. 2007 I : ACM Transactions on Graphics. 26, 2, 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Multiphase flow of immiscible fluids on unstructured moving meshes

    Misztal, M. K., Erleben, K., Bargteil, A., Fursund, J., Christensen, B. B., Bærentzen, J. A. & Bridson, R. 2014 I : I E E E Transactions on Visualization and Computer Graphics. 20, 1, s. 4-16 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Rigid body contact problems using proximal operators

    Erleben, K. 2017 Proceedings of the ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation. Association for Computing Machinery, 12 s. 13

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Numerical methods for linear complementarity problems in physics-based animation

    Abel, S. M. N. & Erleben, K. 2015 Morgan & Claypool Publishers. 159 s. (Synthesis Lectures on Computer Graphics and Animation; Nr. 1, Bind 7).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  8. Udgivet

    Inverse kinematics problems with exact Hessian matrices

    Erleben, K. & Andrews, S. 2017 Proceedings of the Tenth International Conference on Motion in Games. Association for Computing Machinery, 6 s. 14

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Physics-based Animation

    Erleben, K., Sporring, J., Henriksen, K. & Dohlmann, H. 2005 Hingham, Mass.: Charles River Media. 817 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

ID: 6466