Forskning ved Københavns Universitet - Københavns Universitet

Forside

Ny narcissisme-trend: ”Healthie” den nye ”selfie”

Presse/medie

18/11/2015
Engang blev sociale netværk som Instagram og Twitter udelukkende brugt til billeder af fancy cocktails, nuttede kæledyr og lækre middagsretter. Derefter kom den velkendte selfie, hvor man drejer kameraet mod sig selv for at poste det flatterende billede på en eller flere af de sociale medieplatforme. Det nyeste skud på stammen er så en ny slags selfie kaldet healthie, som går ud på at posere foran sit kamera, imens man pumper jern, løber eller dyrker anden form for motion og sveder sig til en veltrænet krop.



Engang blev sociale netværk som Instagram og Twitter udelukkende brugt til billeder af fancy cocktails, nuttede kæledyr og lækre middagsretter. Derefter kom den velkendte selfie, hvor man drejer kameraet mod sig selv for at poste det flatterende billede på en eller flere af de sociale medieplatforme. Det nyeste skud på stammen er så en ny slags selfie kaldet healthie, som går ud på at posere foran sit kamera, imens man pumper jern, løber eller dyrker anden form for motion og sveder sig til en veltrænet krop.

Referencer

  • Ny narcissisme-trend: ”Healthie” den nye ”selfie”

    Aniston.dk

    Forskningsområder

  • Selfier, healthies, selvportrætter, ny teknologi, sociale medier, æstetik, anerkendelse, subjektivitet, at skabe sig selv som billede, tillid

ID: 175261207