Forskning ved Københavns Universitet - Københavns Universitet

Forside

Lærerens relationskompetence: En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen

Publikation: ForskningPh.d.-afhandling

Standard

Lærerens relationskompetence : En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen. / Klinge, Louise.

København : Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, 2016. 303 s.

Publikation: ForskningPh.d.-afhandling

Harvard

Klinge, L 2016, Lærerens relationskompetence: En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen. Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, København.

APA

Klinge, L. (2016). Lærerens relationskompetence: En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen. København: Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet.

Vancouver

Klinge L. Lærerens relationskompetence: En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen. København: Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, 2016. 303 s.

Author

Klinge, Louise. / Lærerens relationskompetence : En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen. København : Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, 2016. 303 s.

Bibtex

@phdthesis{c8b028bc56a943848f0a8240d9c8f2fb,
title = "Lærerens relationskompetence: En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen",
abstract = "Relationskompetencen viser sig både relationelt, situationelt og individuelt betinget. Den er dialektisk forbundet med lærerens faglige og fag- og almendidaktiske kompetence og bestemmes som en grundkompetence i lærerens grundfaglighed, der er afgørende, hvis læreren skal agere professionelt og lade undervisningen understøtte alle elevers trivsel og faglige udvikling. Samtidig beskrives den som en nødvendig, men ikke tilstrækkelig betingelse for god undervisning.Til sidst foreslås det, hvordan der på læreruddannelsen kan arbejdes med en professionalisering af det relationelle aspekt af lærerens grundfaglighed.",
author = "Louise Klinge",
year = "2016",
month = "3",
publisher = "Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Lærerens relationskompetence

T2 - En empirisk undersøgelse af, hvordan lærerens relationskompetence viser sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen

AU - Klinge,Louise

PY - 2016/3

Y1 - 2016/3

N2 - Relationskompetencen viser sig både relationelt, situationelt og individuelt betinget. Den er dialektisk forbundet med lærerens faglige og fag- og almendidaktiske kompetence og bestemmes som en grundkompetence i lærerens grundfaglighed, der er afgørende, hvis læreren skal agere professionelt og lade undervisningen understøtte alle elevers trivsel og faglige udvikling. Samtidig beskrives den som en nødvendig, men ikke tilstrækkelig betingelse for god undervisning.Til sidst foreslås det, hvordan der på læreruddannelsen kan arbejdes med en professionalisering af det relationelle aspekt af lærerens grundfaglighed.

AB - Relationskompetencen viser sig både relationelt, situationelt og individuelt betinget. Den er dialektisk forbundet med lærerens faglige og fag- og almendidaktiske kompetence og bestemmes som en grundkompetence i lærerens grundfaglighed, der er afgørende, hvis læreren skal agere professionelt og lade undervisningen understøtte alle elevers trivsel og faglige udvikling. Samtidig beskrives den som en nødvendig, men ikke tilstrækkelig betingelse for god undervisning.Til sidst foreslås det, hvordan der på læreruddannelsen kan arbejdes med en professionalisering af det relationelle aspekt af lærerens grundfaglighed.

M3 - Ph.d.-afhandling

BT - Lærerens relationskompetence

PB - Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet

ER -

ID: 159824624